
Alcina haar- en huidverzorging
Alcina staat voor “geen valse beloftes” maar een direct waarneembaar en voelbare verbeterde huid- of haarconditie.
Alcina profiteert van de nauwe samenwerking met gerenommeerde dermatologen en ervaren beoefenaars. Door meer dan negen decennia van ononderbroken tradities en een uitstekende nabijheid van klanten, heeft het bedrijf een uitzonderlijke ervaring.
Ongeacht welk huid- of haartype uw heeft, de complete lijn biedt voor ieder probleem, de ideale basis voor optimale huid- en/of haarverzorging.
- Al 100 jaar een begrip
- Op diervriendelijke wijze ontwikkeld
- Nauwe samenwerking met dermatologen
- Voor ieder huid- en haartype, voor iedere dag

De Filosofie
De filosofie van Alcina kent een lange traditie. Al in 1937 ging Dr. Kurt Wolff na het voltooien van zijn studie en promotieonderzoek werken in het farmaceutische bedrijf van zijn vader, Dr. August Wolff. Zijn komst luidde een nieuw tijdperk voor het bedrijf in. De firma ging zich steeds meer intensiever bezighouden met de problemen van huid en haar.
Toen Dr. Kurt Wolff in 1942 aan het hoofd kwam te staan van het familiebedrijf, had hij al enkele dermatologisch effectieve preparaten en cosmeticaproducten ontwikkeld, waarmee hij veel aanzien had verworven.
Daarbij gingen medische en cosmetische aspecten hand in hand. Dr. Kurt Wolff begreep al heel vroeg dat de gezondheid van huid en haar uitermate belangrijk zijn voor het welzijn van de mens. Alleen mensen die ook letterlijk “goed in hun vel zitten”, kunnen echte individuele schoonheid uitstralen.
Na jaren van intensief onderzoek kwam hij tot de slotsom dat huid en haar – net als andere levende organen – gezond en mooi zijn op het moment dat er sprake is van een natuurlijk evenwicht.
Het is belangrijk om dat evenwicht te vinden en te behouden, het te versterken en te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenuit en van buitenaf.
Alleen: elke huid is anders. Daarom maakt het bedrijf van dr. Kurt Wolff dermatologische producten die optimaal zijn afgestemd op de individuele behoeften van de verschillende huid- en haartypen.

Traditie met toekomst
Rekening houden met die individuele behoeften, dat was van begin af aan het credo van het in 1946 opgerichte “ALCINA Körperpflegemittel GmbH”, een familiebedrijf voor producten voor complete lichaamsverzorging. Het bedrijf houdt de filosofie en de traditie in ere met:
“De innerlijke schoonheid naar buiten brengen door een natuurlijke balans te creëren”

Vitality & Alcina
In 2007 kwamen we in aanraking met Alcina, voor ons toen een onbekend merk! Al gauw ontdekte we de veelzijdigheid van het merk. Alcina heeft zijn oorsprong in Duitsland en staat voor kwaliteit. De kennis en kunde is naar de laatste wetenschappelijke inzichten en onderzoek onderbouwd, wat een garantie geeft voor werkzaamheid en veiligheid. Deze betrouwbaarheid, was voor ons een goede basis om het merk uit te dragen. Het is een no nonsens merk en biedt super mooie resultaten, zowel in haar- als huidverzorging. Een mooie bijkomstigheid is dat het betaalbaar is. Door de jaren heen heeft Alcina een jeugdige uitstraling gekregen en heeft het de missie: Happy Me!
In onze wereld willen wij onze persoonlijkheid laten stralen, laten zien wie we zijn of willen zijn. Met de juiste accenten en verzorging van haar en huid willen wij graag een goede, onderscheidende, onuitwisbare indruk achterlaten. Als wij ons gelukkig voelen, zullen wij geluk en blijheid uitstralen.
Bij de missie: Happy Me, kunnen wij ons helemaal aansluiten, u gelukkig en blij maken, door er mooi en zelfverzekerd uit te zien en uw mooie kanten te laten stralen. Voor ons is Alcina betrouwbaar, een merk om op te bouwen en bijna ieder reëel resultaat haalbaar.